en vanlig helg med födelsedag

Sitter nu vid expeditionen kall som få trots attt jag duschat efter att jag blev islängd i poolen av Gustaf och Tobias. Madde: " Agnes, varför badar du alltid med kläder i poolen?"
"Ja, det är ju inte direkt frivilligt.."

Helgen har varit kul, i fredags gick jag, Anja, Anna och Jenny till Java efter vår eviga städkontroll och fikade lite. På kvällen blev det girls night out på Double Inn, med Amanda, Katti, Tuva, Unn, Madde, Ebba och Anna Mörner. Vi satt mest i baren och pratade med tre män från armén från the UK, de bjöd på alkohol och vi pratade bort jättegott för 43SEK! många timmar.

På lördagen blev det tidig uppstigning då vi skulle fixa inför fina Jennys 18årsdag, vi bakade tårta (årets godaste tårta!) handlade bröd, brieost och annat gott på Nakumatt. Vi väckte henne och gick med henne tillbalkongen utanför zebrarummet där vi hade dukat fint. Under dagen kollade vi på film, bastade med hårinpackning och ansiktsmask.

På kvällen åkte vi till the Village Market för att äta utan stil på food courten. Jag åt för första gången under året thaimat, jag hade glömt bort hur det smakar. Mixed vegetable in curry peanut sauce with rice and springrolls,

Jag och Carl Larsson innan utgången hemma på internatet

Sedan åkte vi direkt till klubben Gypsys, där träffade vi två män som ville bjuda på öl, de var i sällskap med en minister från Kenya. Sedan kom de tre männen från gårdagskvällen och joinade. Det var en trevlig kväll, vi får ju endast en kväll i månaden, likt vi fick denna kväll vara ute till halv två, så vid halv ett är man liksom van att åka hem och börjar bli trött.

Idag drog jag, Rickard och Felix en fika på Java, sedan kollade vi på böcker i bokaffären, det var mysigt och nu sitter jag vid datorn och ska försöka börja plugga.

Förvånade mig själv att jag var så sugen på att gå ut för en gångs skull i helgen, men när man väl är sugen får man ju passa på. Ska nog betala till boardingkontoret ikväll för Nakurutrippen nästa helg. Där finns bland annat ännu mer flamingos!

ps. jag saknar min familj på riktigt nu.

Kommentarer
Postat av: erik och mamma

vi saknar dig!!

puss

2010-04-19 @ 17:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0