the one

Kanonstressigt. Men måste ju skriva ett officiellt sista inlägg från Kenya. Än så länge en fin dag med stundenternas utspring (rutchkana ner från en balkong), fin lunch och tal, framträdande av både elever och personal. Många tårar har runnit och nu ska vi verkligen hem. Men det känns still overkligt.

Vill inte komma hem och känna att det här året bara har varit en dröm, vill inte komma hem till en tråkig svennebanan miljö. Vill inte komma hem till en oförändrad stad. Men, det blir som det blir.

Tänkte även tillägga att jag är mina föräldrar evigt tacksamma för detta år. För det har tveklöst varit underbart - inklusive alla motgångar, för de är ju trots allt så viktiga på sitt egna lilla sätt.

Trots all väntan överallt i samhället och trots de mest knasiga människor jag stött på älskar jag Kenya. Jag älskar möjligheten att få ha bott i ett u-land och bott på ett internat.

Summan av kardemumman: Jag är kanonnöjd med året och kommer sakna alla människor och livvsstilen något så oerhört att jag är rädd för hemkomsten imorgon kväll.

Allt gott,
yours faithfully

Kommentarer
Postat av: Mamma

gumman - jag tror att jag förstår - självklart kommer det att kännas väldigt konstigt o annorlunda - efter ett år som det du haft så är ju inget sig riktigt likt... men vi längtar efter dig

Ses imorgon!

Puss

2010-06-11 @ 16:07:27
Postat av: Anonym

Tack Agnes för alla bloggar!

Det har varit så kul att läsa!

Vi ses!

Kram Mia

2010-06-13 @ 18:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0