11maj

Idag var det ny maträtt på boardingen - potatoe pancakes with bacon/sausage. För oss veggiesar var det självklart sojakorv (till Jennys lycka som lassade på ca 12 korvar på tallriken). men de tunnare poatatoe pancakesarna var till mångas förvåning goda faktiskt. Diskussionen kring maten är ihållande och lider av många negativa åsikter. Nu har vi även blivit dåliga igen på att ta koppar tillbaka till matsalen, så de har infört plastkoppar igen. Yes. Nej, segt. Maten förtärdes hur som helst med Claes framför Pimp my Ride på MTV, som vi insåg innan måltiden att vi hade som kanal på TV:n i zebrarummet.

I helgen var vi för övrigt ute på fredagen och firade Anna på Double Inn efter att vi hade lagat surprise middag för henne som vi dukade upp vid ett litet avskilt bord "bakom spanskan". Där satt vi ett gäng avskilt och myste. På lördagen käkade jag och några på Java - på Yaya Centre för ovanlighetens skull, annars är det ju Java på Junction som gäller. Söndagen innehöll en tripp till Toy med Rickard, där inhandlades för min del två väskor, en tröja och en jacka jag tänkte åka skidor i och som är perfekt att traska runt i här nu på kvällarna när regnet faller ner från himlen som numer öppnar sig efter varje middag (ofta även på dagarna också någon timme). På kvällen kalasade jag och Felix det med svensk dipp och lantchips framför en film.

Idag har jag pluggat i 30 min - det är nog rekord sedan påsklovet! Jag har nämligen turen att inte gå de kurser som har tagit alla pluggtimmar dessa veckor. Men nu börjar det bli dags att ta tag i plugget även för min del, tråkigt nog. Imorgon börjar jag ju 3 så ska snart gå och lägga mig för att sätta väckarklockan på tio i tolv så jag får i mig lunch. Men det finns dock en risk att jag vaknar runt sådär halv åtta för byggarbetet som drar igång tidigt på morgnarna (tisdag som söndag) nuförtiden. Inte något jag ropar hurra för, men då kanske man kan gå upp för att ta sig i kragen och få någonting gjort. Kanske skriva en text till årsboken (frivilligt) om vår Victoriasjön-runt-resa!?

Snor lite bilder från Amanda, då det råder lite bildtorka i bloggen från de senaste veckorna.



Felix och jag vid poolen för någon vecka sedan.


Gympalektion någon vecka sedan


Anna, jag och Amanda på Impala


Tuffa Anja


Jag och Torreborre, även kallad Torbjörn på lektion

I väntan på bussen innan utgång förra veckan

Claes och Anna

Kommentarer
Postat av: Hemlig

låter hur nice som helst på internatet, jag är en som ska åka dit och jag undrar om man dricker mycket sprit där och om ciggen är billiga. Och är det mycket sex på internat för det vill jag uppleva, jätte kåt av mig!! Berätta mer om sex, droger och fest, för det är därför jag ska dit!

Mvh Kellsa

2010-05-14 @ 10:40:31
Postat av: Kolonist i Stabby

Hälsningar från soligt Uppsala

Som alltid roligt att få se er på bild!!



Puss

2010-05-15 @ 18:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0