43

Sitter på Rickards rum och letar efter valborgsbilder från Uppsala, medan Rickard sover så söt klockan halv åtta på kvällen.

Igår firade uppsalagänget valborg lite mesigt totalt sett kanske, men lite traditioner höll vi ändå uppe. Igår kväll stannade jag dock hemma - trots valborg och att de allra flesta var ute, men det var nog ett bra beslut jag var väldigt trött och kände att jag behövde sova, vilket dock inte gick så jättebra, sov väldigt oroligt utan någon egentligen vettig anledning.

Igår kväll lämnade mamma mig här i Nairobi för tredje gången under året, det har varit jättemysigt att ha henne här, tre kvällar tillsammans och lite timmar på dagarna då hon suttit på skolan och jobbat två dagar i zebrarummet. Hon kom i onsdags och då gick vi själva ut och åt, jättemysigt. I torsdags eftermiddag satt vi tsm med Anja och arbetade lite i zebrarummet för att på kvällen gå ut med hennes två kollegor, jag, Carl Larsson och Felix. Igår, fredag gick vi ut med mina närmsta tjejkompisar här Amanda, Anna, Anja och Jenny - girls night out kallade vi det och det var även det väldigt trevligt.

Veckan har för övrigt varit väldigt skön, jag var sjuk i måndags - låg i sängen hela dagen, tisdagen jobbade jag, Gustaf och Rickard med vår engelskalärare Zanna i 2h15min, sedan var vi lediga. Då passade jag och Amanda på att gå till impalabaren för att intervjua en servitör för ett skolarbete Amanda ska göra, vi pratade om kvinnorollen i samhället. När Amanda frågade hur reaktionera skulle vara om en kvinna ställde upp som president svarade han först genom att skratta för att sedan tillägga att hon inte skulle få mycket stöd då synen på en kvinna som ledare är att hon skulle agera diktator. VI kom även in på hans arbete och lön, 8h/dag, sju dagar i veckan, lönen för en dag är 200ksh. 20 kronor. 20 kronor för 8 timmar. Vi lämnade 170ksh i dricks.

Summan av kardemumman alltså, skön vecka och mysigt att ha mamma på ett litet kort besök.

43 dagar kvar nu - på både gott och ont!

Kommentarer
Postat av: Mamma

JA! det var jättemysiga dagar!!

KRAM

vi ses snart - denna gång först på Arlanda

2010-05-01 @ 20:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0