Kerichomannen

Under hela min tid här har jag haft svårt med kommunikationen, Internet har varit en bristvara och täckningen på farmen där jag bor är allt annat än optimal. Sms-kontakten med just mamma har varit det mest opålitliga. Många gånger har sms:en inte nått mamma utan de har liksom ”försvunnit” på vägen, men ibland har vi kunnat haft en kort smärtfri sms-konversation. Prefixet för svenska telefonnummer ligger i hennes kontakt i min telefon. Häromdagen skickade jag ett sms till kontakten ”Mamma”, strax därpå ringer kontakten upp så jag svarar ”Hej mamma” varpå jag hör en mansröst prata engelska. Gissa om jag blev paff. Han förklarade att han hade fått ett sms han inte förstod, jag försökte förklara att det inte var ämnat honom. Lite senare ringer jag upp exakt samma kontakt och på andra sidan linjen svarar mamma. Så jäkla tokigt.

 

I morse sms:ade jag ”Mamma” och nästa gång jag kollar på telefonen så hade jag ett missat samtal från nämnda kontakt, så jag skickar ett till sms och blir sedan uppringd igen av kontakten. Återigen så var det mannen från Kericho och nu ville han verkligen veta vad jag skriver till honom, jag försökte få honom att förstå att jag bara vill få tag på min mamma i Sverige men något går snett när sms:en når honom. Trots detta är han intresserad av vad jag gör i Kenya, var jag är, vilket projekt jag jobbar med osv osv. Självklart svarar jag restriktivt. Ändå försöker han få till att vi ska träffas i helgen, jag svarar att det skulle bli svårt och meddelar att jag behöver lägga på.

 

Under dagen har han skickat följande sms till mig:

 

9.39AM ”Please I would like to meet you on Sunday.”

9.39AM ”Can we please meet on Sunday miss? Please! Please! Please!.”

12.54AM ”Hae, am still waiting for the reply”

 

Här svarar jag kort att jag åker till Sverige imorgon. Han frågar när jag kommer tillbaka och efter min Facebook-kontakt, jag svarar honom att jag inte har Facebook. Jag hoppas jag inte hör ifrån honom mer.

 

Under mitt år i Nairobi lyckades jag dra på mig några andra efterhängsna typer så jag har inte gett ut mitt nummer till män som frågat efter det den här sommaren. Men ändå lyckades jag dra på mig en, genom mina oskyldiga försök att få tag i min mamma...:)  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen att du låter bli att träffa denne man! Absolut no, no, no

2015-08-12 @ 15:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0